half way there - Reisverslag uit Traniş, Roemenië van Axel Vaes - WaarBenJij.nu half way there - Reisverslag uit Traniş, Roemenië van Axel Vaes - WaarBenJij.nu

half way there

Door: Axel

Blijf op de hoogte en volg Axel

30 Juni 2015 | Roemenië, Traniş

Half way there
Ik zat een tijdje terug exact op de 5de van de 10 weken. Ondertussen veel gedaan. Zo ben ik bij de barrage geweest (een grote dam met een nog grotere plomp er achter) er zijn weer enkele foto’s. Ook ben ik op berenjacht geweest. Geen beer gezien wel wolven gehoord en weer foto’s van het bos gemaakt. Verder is het weer totaal omgeslagen. Het was dan ook enorm gaan stormen. Zo erg dat we hadden kunnen regelen dat de eigenaar van het restaurant ons naar huis bracht, nadat we daar hadden gegeten. We kregen er zelfs nog whisky bij. Gelukkig kwam na de regen weer zonneschijn. (na een weekje of 2 met veel gemiezer en bewolking) maar nu zie ik toch de zon. Afgelopen week zijn we trouwens ook erg druk geweest. Ik ben eerst naar Cluj geweest. Samen met mijn stagebegeleiders opzoek naar een camera om een promotiefilm mee op te nemen. Helaas niet gevonden. De woensdag daarna zijn we naar een zout mijn geweest waar al sinds de Romeinse tijd zout werd opgegraven. Enorm mooi om te zien. Het leuke is dat je daar op de bodem van de mijn ook van alles kan doen. Er is een klein meertje waar je op kan roeien. Je kunt er midgetgolfen, tafeltennissen en er is een reuzenrad. Daarna zijn we nog naar een grote kloof gegaan. (een soort mini canyon) we wilden eerst onderlangs. (het normale wandelpad) en vervolgens bovenlangs (het zware pad) volgen. Helaas steeg het zware pad onmiddellijk zo veel. Dat ik samen met een andere stagiaire heb besloten om toch onderlangs terug te lopen. De dag daarop ben ik weer naar Cluj geweest. Hier hadden we eerst een gesprek met een van de profesoren aan de universiteit waar we vragen aan konden stellen over den natuur en omgeving in Transsylvanië. Vervolgens werden we door een student van de universiteit rondgeleid op de campus, en daarna ook de stad. Ook konden we de botanische tuinen bezoeken. Dit vond ik iets minder leuk aangezien planten mij niet zo aantrekken. Toen gingen we nog uit eten, dat vond ik wel weer leuk. Helaas was het eten me denk ik niet zo goed gevallen waardoor ik die nacht hartstikke ziek ben geweest en geen oog dicht heb gedaan. Ben vervolgens de volgende dag wel geteld 1 uur op geweest, en de rest heb ik geslapen. Maar nu voel ik me gelukkig weer stukke beter.

  • 02 Juli 2015 - 17:09

    Petra:

    Op een of andere manier hebben we dit keer geen berichtje gehad, dat jij een nieuw verslag had geplaatst. Leuk dat je zoveel verschillende dingen daar meemaakt.

  • 04 Juli 2015 - 07:44

    Axel Vaes:

    Ah, dan weet ik ook waar dat vinkje voor was dat ik dit keer had uitgezet. veel plezier met de foto's volgende keer komt er ook nog iets over een houtzagerij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Traniş

Mijn eerste reis

in Roemenië voor stage

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2015

wat warm!!!

05 Juli 2015

de houtzagerij

30 Juni 2015

half way there

12 Juni 2015

de omgeving

31 Mei 2015

er is weer zon!!!
Axel

hoi

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 3508

Voorgaande reizen:

12 Mei 2015 - 30 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: