er is weer zon!!! - Reisverslag uit Traniş, Roemenië van Axel Vaes - WaarBenJij.nu er is weer zon!!! - Reisverslag uit Traniş, Roemenië van Axel Vaes - WaarBenJij.nu

er is weer zon!!!

Blijf op de hoogte en volg Axel

31 Mei 2015 | Roemenië, Traniş

De afgelopen dagen is er niet heel veel speciaals gebeurt. We hebben veel regen gehad maar nu schijnt te zon (helaas nog wel af en toe achter de wolken...). Ik ben veel bezig geweest met de opdracht die ik tijdens mijn stage hier moet uitvoeren. Ik heb namelijk als opdracht gekregen om de energie voorziening hier duurzaam te regelen. (incl. warm water) Ik heb van de week alle elektrische apparaten in die hier gebruikt worden in Excel gezet. Vervolgens vraag ik het aantal branduren op per dag. Dit ga ik om rekenen naar per week, en dan zorg ik er voor dat ze voor een week op kunnen slaan zodat ze niet in eens zonder stroom zitten. We hebben voor een week gekozen omdat ze hier enkel in de zomer zijn, en dan is een week regen zeer uitzonderlijk. Waardoor ze in theorie altijd voldoende stroom zouden moeten hebben. Dit alles moet worden opgewekt met zonnepanelen, windmolen, misschien een water rad. en we willen op het dak van de keuken planten gaan kweken die met een vrij nieuwe, en nog erg experimentele techniek stroom moeten gaan leveren. verder gaan we ook warm water maken door op een dak zwarte slangen te leggen die opwarmen omdat de zon er op schijnt.

verder hebben we eergisteren ook nog wat leuks beleefd, wij hebben namelijk een fries in ons midden en die ging vaak rond etenstijd wandelen. zo ook eergisteren dachten we, maar die bleek dus in zn tent te slapen... DIE ZIJN WE DIK 2 UUR KWIJT GEWEEST!!! maar hij is terecht...

nou toch een leuk tekstje geschreven over niks speciaals, maar nu weten jullie in elk geval wat ik hier doe ;)

ik zal snel weer eens wat foto's uploaden van de omgeving. het kan hier af en toe best mooi zijn.

  • 02 Juni 2015 - 18:29

    Eelke Wiersma:

    Hoi Axel,

    Leuke blog zo hou je de familie, vrienden en klasgenoten op een leuke manier op de hoogte van jou ervaringen in Tranisu.
    Geniet ervan, vooral het mooieweer en maak er een leuke en leerzame tijd van hier in Roemenië.

    Succes,

    Carmen en Eelke.

  • 03 Juni 2015 - 09:41

    Petra:

    Je had dat regenachtige koude weer echt niet naar ons toe hoeven sturen, hoor. Hopelijk blijft het bij jullie nu wel even mooi.

  • 03 Juni 2015 - 12:50

    Toon En Marita:

    Hoi Axel,
    Het is fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Ook mooi dat je al zo veel ideeën hebt om je opdracht goed in te vullen. Er gaat zeker iets bruikbaars uitkomen. Ook wel prettig dat je met de groep veel plezier kunt hebben en dat het zo klikt. Geniet nog volop en succes met je opdracht. Dikke knuffel van ons.
    groetjes
    Toon en Marita

  • 03 Juni 2015 - 13:12

    Axel Vaes:

    Hoi Eelke en Carmen,

    ik ga zeker mijn best doen om van deze tijd te genieten, maar tot nu toe gaat dat erg gemakkelijk. Ik denk dat dat kom omdat ik een geweldige stagebegeleider heb. (zo ik kan voorlopig niks meer fout doen.)

    Hoi mam,

    Graag klagen bij een klasgenoot van mij. Ik las op zijn blog dat hij met een regendans de regen uit Portugal verdreef, toen hadden wij het. heb geprobeerd het terug te sturen naar Portugal maar kan blijkbaar niet mikken met het weer.

    Hoi Toon en Marita,

    Ik was zelf ook erg blij dat het klikt met de groep want dat bepaald toch in grote maten hoe je de dagen beleefd. tot nu toe geen heimwee dus voorlopig geniet ik er nog wel van. ook een dikke knuffel van mij terug he

    groetjes

    Axel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Traniş

Mijn eerste reis

in Roemenië voor stage

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2015

wat warm!!!

05 Juli 2015

de houtzagerij

30 Juni 2015

half way there

12 Juni 2015

de omgeving

31 Mei 2015

er is weer zon!!!
Axel

hoi

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3510

Voorgaande reizen:

12 Mei 2015 - 30 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: