de houtzagerij - Reisverslag uit Traniş, Roemenië van Axel Vaes - WaarBenJij.nu de houtzagerij - Reisverslag uit Traniş, Roemenië van Axel Vaes - WaarBenJij.nu

de houtzagerij

Door: Axel

Blijf op de hoogte en volg Axel

05 Juli 2015 | Roemenië, Traniş

Hoi,

Bij deze allereerst de melding dat ik nog een blog update al had gegeven. (Titel is half way there) Hier heeft alleen niemand een bericht van gekregen omdat ik het vinkje had uitgezet dat iedereen het zou krijgen. (Was nieuwsgierig naar wat er gebeurde. wist niet waar het vinkje voor was.)

De reden van deze update is eigenlijk gewoon omdat ik wat vergeten was te vertellen in de vorige update. (Kun je zien hoeveel ik hier meemaak)

Ik ben namelijk in een houtzagerij wezen kijken hier in de buurt. Heb daar geholpen met schuren. Vervolgens hebben we ook nog een rondleiding gehad. Zo konden we precies zien hoe ze van een boomstam een houten bankje maken. Dit was best geinig aangezien ze ook nog een machine hadden die al 100 jaar oud was. Wat vooral opvalt is dat de veiligheidseisen hier een stuk lager liggen als in Nederland. Zo bewegen er onderdelen aan de buitenkant van de machine. terwijl we daar in Nederland dan gewoon een kap omheen hadden gemaakt. Zodat als je er per ongeluk tegen aan staat je niet alles open hebt liggen... of erger. Ik heb weer een aantal foto's en filmpjes hiervan erbij gedaan. Dus kijk je ogen uit.

Verder is het me opgevallen dat ik vanaf morgen nog maar 2 weken voor de boeg heb. Ik kan niet zeggen dat ik hier nog heel veel langer zou willen blijven. Niet omdat ik het niet naar mijn zijn heb maar omdat thuis toch ook wel ietS heeft. Ik weet wel dat ik heel veel ga missen.

Wat ik het meeste ga missen is de gezellige groep aan stagiaires die hier is. s'avonds bij de barbecue zitten of uit eten gaan. Beiden doen we hier best veel. Het lekkere weer hier is ook perfect. Overdag zitten we rond de 25 a 30 graden. Wat goed te doen is. en s'avonds koelt het door de bergen enorm snel af. Waardoor je ook heerlijk kan slapen. (sterkte met de hittegolf trouwens hej.) wat ik echter zeker niet ga missen is de dagelijkse pasta soms afgewisseld met rijst als avondeten. Goh, mam, heb nu al zin in het eten.

Groetjes aan iedereen thuis nogmaals sorry voor het niet melden dat ik wat had getypt. maar vroeg me al heel lang af waar het vinkje voor was. En probeer de hitte golf te overleven hej!!

Axel

  • 05 Juli 2015 - 09:55

    Petra:

    Zullen we om de thuiskomst te vieren dan maar eens lekker pasta of nassi eten?

  • 05 Juli 2015 - 10:20

    Axel Vaes:

    nassi gaat nog wel denk ik

  • 05 Juli 2015 - 11:59

    Bep.Vaes:


    Hoi Axel Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt,och ja en ook hier aan komt een eind,maar dat is maar goed ook,Nu pas besef je eigenlijk pas goed ,dat het'thuis toch lang niet zo slecht is he 'He t kibbelen met Senna zal je waarschijnlijk ook wel missen,of niet.? De hitte hier is bijna ondragelijk,zelfs niet om naar de camping te gaan.Groetjes Oma

  • 05 Juli 2015 - 12:03

    Toon En Marita:

    Hoi Axel,
    Het blijft leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Foto's zijn ook weer mooi om te zien. En wat het eten betreft: indirecte waardering voor wat je thuis allemaal krijgt toch !!?? Trouwens een goed idee van je ma om te beginnen met pasta of nasi. Ik denk dat een gewone boterham nog lekkerder is nu.
    Nog heel veel plezier de laatste weken en dan nog even vakantie met de family. Wij zien er naar uit om je weer te zien straks. Geniet er nog van !!!!

    heel veel groetjes van Toon en Marita


  • 05 Juli 2015 - 16:05

    Axel Vaes:

    Hoi Oma,

    Nee het kibbelen kan ik hier ook. dus dat mis ik eigenlijk niet zo zeer. en ik heb ook nooit gezegd dat ik het thuis slecht. ik had alleen altijd hier en daar wat verbeterpuntjes voor de rest ;).

    Hoi tante Marita en oom Toon,

    fijn te horen dat mijn verhalen goed ontvangen worden. en dat ze ook echt gelezen worden. (geen moment getwijfeld hoor.) En ik had al heel veel waardering voor wat ik krijg. en boterhammen hebben ze hier ook. het is weliswaar zo dat als je hem vandaag koopt je overmorgen met elk sneetje een ruit in kan gooien. maar ja brood is brood he? ik rooster ze vaak in een pan, en doe er dan jam suiker of een stuk worst op. we moeten maar snel wat afspreken als ik weer thuis ben. ik zie er namelijk zelf ook naar uit.

    Groetjes,

    Axel

  • 06 Juli 2015 - 08:38

    Careel Art&green:

    Axel,

    Geniet er nog goed van voor je het weet ben je weer in brabant.
    Wij genieten van jullie hoe je het hier beleefd.
    Groet,
    Carmen en Eelke.

  • 07 Juli 2015 - 16:59

    Axel Vaes:

    Ik verwacht niet dat genieten een probleem wordt. dus dat komt helemaal goed.

    Met vriendelijke groet,

    Axel

  • 08 Juli 2015 - 16:35

    Jolanda:

    Aan ale goede komt een eind maar wat ik weet na 25 jaar vliegen is dat de beste bestemming toch altijd thuis is. Je eigen goedje, bedje en inderdaad het eten.
    Niets boven een Hollandse boterham met in mijn geval hagelslag.
    Deze ervaring heeft je toch weer een stuk rijker gemaakt. Geniet nog van de laatste twee weken en de tijd met je ouders daar. Een goede terugreis.
    Wij gaan lekker naar Spanje dus als je nog langs wil komen om je Spaans bij te spijkeren....

    Liefs Jolanda en de mannen X

  • 09 Juli 2015 - 06:33

    Axel Vaes:

    Exact wat ik bedoel. ik ben ook heel blij dat ik dit heb mogen meemaken en raad het iedereen aan. veel plezier in Spanje. ik moet nog even kijken of ik langs kom. ligt een beetje aan de kosten en of ik tijd heb.

    Groetjes

    Axel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Traniş

Mijn eerste reis

in Roemenië voor stage

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2015

wat warm!!!

05 Juli 2015

de houtzagerij

30 Juni 2015

half way there

12 Juni 2015

de omgeving

31 Mei 2015

er is weer zon!!!
Axel

hoi

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 3501

Voorgaande reizen:

12 Mei 2015 - 30 Juli 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: